Google Analytics – vyloučené odkazující zdroje, aneb nenechte platební brány přepisovat zdroj konverzí

Pokud používáte nějakou platební bránu, v tomto případě si ukážeme příklad s platební bránou „Gopay„, tak v Google Analytics se Vám může ukazovat jako zdroj právě brána Gopay, což není žádoucí, viz foto:Abyste se tomu vyvarovali, tak je potřeba v GA přidat platební bránu Gopay do seznamu vyloučených odkazujících zdrojů, viz foto z Universal Analytics:
„Správce“ -> Vyberte Vaši property -> „Tracking Info“ -> „Referral Exclusion List“

EDIT: článek ležel dlouho v archivu, proto informace o UA již není aktuální, jelikož k 1. 7. 2023 toto měření skončilo, ale GA4 informace níže aktuální je.

A zde foto z GA4:
„Správce“ -> „Datové streamy“ ->  vyberte Váš datový stream -> „Další nastavení značkování“ -> „Vytvoření seznamu nežádoucích odkazujících zdrojů“

!!!DŮLEŽITÉ!!!
– Tato změna se projeví až od nových objednávek, cca do 24h od provedené změny

–  I po uvedený vyloučeného zdroje se stále může objevovat Gopay ve výpisu, nejedná se o vadu, ale o vlastnost, toto zmizí samo buďto po cca 6 měsících a nebo pokud uživatel přijde z jiného zdroje.

Pokud tedy provedete vyloučení zdrojů platební brány, ještě do 6 měsíců od změny se můžete s tímto setkat, než Google Analytics tento zdroj „zapomene“. Po 6 měsících už by se neměl zdroj objevit ani jednou.

Je tedy naprosto normální, že i po vyloučení zdroje se stále bude nějakou dobu objevovat ve výpisu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Prosím, vyplňte toto pole.
Prosím, vyplňte toto pole.
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.
Chcete-li pokračovat, musíte souhlasit s podmínkami