Jak z pozice hostingu přistupujeme ke spamům z kontaktního formuláře?

Spam v PrestaShopu obecně – nutno řešit

Spam je problém a každý e-shop by měl mít kontaktní formulář zabezpečený reCAPTCHA, nicméně, v praxi se ukazuje, že mnoho lidí to stále bohužel nemá…

Spam se neustále vrací v různých vlnách (zejména na staré verze PS 1.6) a např. dnes (30. 9. 2023) proběhl opět velký „útok“ na nezabezpečené formuláře u starých PrestaShopů globálně.

Pokud dodnes někdo ještě nemá kontaktní formulář u staré PS zabezpečený, je to s otazníkem, dnes by již každá starší PS tuto ochranu měla mít.
Pokud máte starou verzi PS a ještě tam spam přes kontaktní formulář nechodí, doporučujeme zabezpečit formulář již s předstihem, abyste se vyhnuli zbytečnému řešení v budoucnu, není důvod to odkláadat.

Pokud přes Váš kontaktní formulář projde stovky/tisíce e-mailů, Vaše e-maily začnou padat do spamu, respektive se nebudou doručovat vůbec. Je nutno to vyřešit v zájmu všech stran (zejména Vás) v co nejkratším čase.

Jak řešíme tuto situaci z pozice hostingu?

Z pozice hostingu tuto situaci řešíme tak, že automaticky zákazníkovi napíšeme e-mail a zablokujeme e-maily z jeho domény, než zjedná nápravu (zabezpečení kontaktního formuláře). Pokud bychom blokaci neučinili, neustále byste padali do více a více spam listů a bylo by pak horší se z toho problému poté dostat.
Blokace z pozice hostingu chrání jak Vás, tak ostatní zákazníky. Díky včasné blokaci jsme schopni minimalizovat škody na reputaci Vašich e-mailů.

Po vyřešení problému Vaše e-maily z-eshopu odblokujeme. Důležité je, že každý majitel e-shopu zodpovídá za svůj e-shop a traffic z něj, který je povinen zabezpečit zejména i kvůli sám sobě, aby nespadl zbytečně do spam listu. Pokud bychom z naší strany neprovedli blokaci, následky by byly horší.
Náš systém funguje v plně automatickém režimu, bez lidského zásahu. Ručně probíhá pouze odblokování po vyřešení problému z Vaší strany.

Možná si někdo řekne, proč prostě nezablokujeme útočníky? Protože to nejde, pokaždé je použit jiný e-mail a jiná IP adresa, takže blokace by nic neřešila a za pár minut by přišel útok z jiné IP… Takže bohužel… Samozřejmě to byla první věc, co jsme zkoušeli 🙂

Jak efektivně a permanentně problém vyřešit?

Nejlepším řešením problému je použít modul reCAPTCHA:
https://psmoduly.cz/antispam-recaptcha-v3-neviditelna-ochrana-266/prestashop-17-8.htm

Součástí je i detailní videonávod, takže zvládne tento modul zprovoznit úplně každý (i absolutní začátečník v PrestaShopu).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Prosím, vyplňte toto pole.
Prosím, vyplňte toto pole.
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.
Chcete-li pokračovat, musíte souhlasit s podmínkami