Jak efektivně rozesílat newsletter z PrestaShopu (SmartMailer.cz) + tipy + porovnání

4 komentáře

A) O naší službě www.smartmailer.cz

– Službu jsme vytvořili zejména pro Vás, pro PrestaShopáky, ale lze ji využít samozřejmě pro jakoukoliv platformu.

– Za tímto projektem stojí stejní lidé jako za weby www.openservis.cz a www.psmoduly.cz. Pokud se pohybujete v PS komunitě, víte o čem je řeč.

– Nabízíme modul pro napojení Vašeho PrestaShopuwww.smartmailer.cz úplně zdarma. A to pro verze PS 1.5, 1.6 a 1.7

– E-maily spadnou do spamu velice málo (v průměru cca 0,1%), jelikož nejsou odesílány přes web, kde je smartmailer hostovaný, ani přes Váš hosting, ale celý projekt je napojený na profesionální cloudové řešení Amazon AWS, které je přesně pro tyto účely připraveno a my ho využíváme na 100%.

Bezkonkurenční cena na trhu, 30 dní od data registrace úplně zdarma na vyzkoušení pro všechny zákazníky

– Velmi jednoduchý nástroj, žádné složitosti, vhodné pro každého, i pro začátečníka. K dispozici jsou i základní šablony e-mailů.

– Nabízíme detailní informace o úspěšnosti newsletteru, a to zejména:
– počet zobrazení (otevření) e-mailu,

– počet prokliknuti odkazů v e-mailu,

– počet e-mailů co nebylo doručeno (např. neexistující adresa),

vysoká doručitelnost e-mailů! (otestovat můžete například přes službu „mail-tester.com“)

Modul pro PrestaShop 1.5, 1.6 a 1.7 zdarma ke stažení zde:
https://psmoduly.cz/free_modules/shaim_smartmailer.zip

Budeme rádi, když nám dáte zpětnou vazbu na naše řešení, které vyvíjíme dlouhodobě od roku 2019 a rozhodně nekončíme.
Pokud budete mít jakékoliv dotazy, či podněty, napište nám, rádi pomůžeme/poradíme/upravíme/přidáme 🙂

Video:

Poznámka: Nezapomeňte navštívit náš blog, kde máme mnoho videí na téma SmartMailer.cz a newsletter obecně:
https://blog.smartmailer.cz/
Celou prohlídku aplikace a její používání můžete sledovat i na YouTube:

B) Porovnání nástrojů pro e-mailový marketing

Z tabulky je vidno, že nástroje mají vesměs stejnou funkcionalitu, rozhodovat u Vás zákazníků tedy bude zřejmě cena a přehlednost řešení.
Pokud by nějaké informace nebyly aktuální, dejte nám vědět a upravíme.

Porovnání Náš SmartMailer.cz Ecomail.cz SmartEmailing.cz MailChimp.com
Cena do 1 000 kontaktů bez DPH / 1 rok ✓ 2 000 Kč 3 600 Kč 3 000 Kč 6 000 Kč
Cena do 5 000 kontaktů bez DPH / 1 rok ✓ 4 000 Kč 7 800 Kč 12 000 Kč 15 600 Kč
Cena do 10 000 kontaktů bez DPH / 1 rok ✓ 7 000 Kč 11 400 Kč 24 000 Kč 23 460 Kč
Cena do 30 000 kontaktů bez DPH / 1 rok ✓ 15 000 Kč 30 000 Kč 43 500 Kč 68 400 Kč
Cena do 50 000 kontaktů bez DPH / 1 rok ✓ 30 000 Kč individuální 49 500 Kč 80 400 Kč
Vyzkoušení zdarma ✓ 30 dní ✓ 14 dní
Import kontaktů API
Import kontaktů CSV
Export kontaktů CSV
Responzivní e-mailové šablony
Personalisované oslovení
Měření doručení e-mailů
Měření prokliku e-mailů
Měření otevření e-mailů
Měření odhlášení z newsletteru
Měření spadnutí do spamu
Odhlášení z odběru v patičce
Modul pro PrestaShop 1.7 zdarma
Modul pro PrestaShop 1.6 zdarma
Modul pro PrestaShop 1.5 zdarma
Zákaznická podpora e-mail/tel (CZ)
Plánování e-mailů
Vlastní HTML v šabloně
Předpřipravené šablony k použití
Správa souborů
A/B testování
Velikost systému (možnosti, nastavení, apod.) Malá Střední Velká Velká
E-mailové řešení Amazon SES Vlastní Vlastní Vlastní
Web Náš SmartMailer.cz Ecomail.cz SmartEmailing.cz MailChimp.com

C) Tipy k newsletteru

1) Kdy je nejlepší čas na newsletter

Kdykoliv! Ale záleží co zákazníkům nabídnete. Například takový newsletter s velkými slevami v rámci výprodeje nebo slevový kupón obsažený v newsletteru se hodí na každou událost a nemusí se jednat o typické období jako jsou například Vánoce.

2) Jaký den/čas je nejlepší na rozesílku, aby byla co nejefektivnější?

Nejlepším dnem pro zasílání newsletteru je obecně úterý/středa/čtvrtek. Je to dáno tím, že v pondělí je člověk po víkendu opět v pracovním koloběhu a v pátek pro změnu už je myšlenkami zase jinde. Úterý/středa/čtvrtek jsou tedy ideální dny, kdy již je zákazník „zaběhnutý“ v pracovním režimu. Ovšem je to spíše dáno obecně, může se to lišit skupinou Vašich zákazníků, kterým e-mailing posíláte.
Můžete vyzkoušet více dní a uvidíte, ale základ je provést analýzu, komu vlastně newsletter budete posílat (např. věková skupina a další, dle toho můžete dále určit ten vhodný čas)

Nejlepší čas doporučujeme po běžné pracovní době, cca okolo 18h-20h. To již je Váš zákazník po pracovním dni v klidu doma a může se případně v klidu na Váš newsletter podívat.
Pokud byste posílali newsletter třeba v 12h-13h, můžete zastihnout zákazníka na obědě a když mu pípne telefon, tak e-mail otevře a poté zavře s tím, že si ji přečte později
Jenže mezitím při obědě na ní zapomene a tím vznikne „open rate“, která nebude mít požadovaný efekt, pokud si ji zákazník znovu neoznačí jako „nepřečtená“.
Tak, či tak, až sesbíráte dostatek dat (ideálně cca 7 dní po dokončení kampaně je již adekvátní čas na vyhodnocení), můžete kampaň vyhodnotit, díky koláčovému grafu, kde uvidíte, kolik % zákazníků si e-mail otevřelo, případně kolik se přímo prokliklo do Vašeho e-shopu, kolik se odhlásilo od newsletteru apod. Dle toho můžete dále zkoušet ruzné jiné varianty.

3) Jak často posílat newsletter?

Toto dosti záleží na sortimentu, který prodáváte. Pokud prodáváte oblečení, určitě není vhodné posílat newsletter každý týden. Zákazníky by to akorát obtěžovalo, jelikož mikinu asi nebude Váš zákazník kupovat každý týden, že? Ovšem pokud prodáváte zboží, které za týden zákazník „upotřebí“, i týdenní perioda může být dobrá. Záleží plně na Vašem sortimentu.

Běžně neuděláte chybu zasláním newsletteru maximálně 1x měsíčně,  což je takový limit, který doporučujeme. Ideálně rozeslat pár jednotek newsletterů ročně, maximálně 1 měsíčně.

Pokud nemáte co poslat, nic prostě neposílejte jen proto, že „musíte“. Pokud není nic zajímavého zrovna, co byste zákazníkům mohli sdělit nebo nabídnout, počkejte na další vhodnou příležitost (např. sleva na nové zboží, výprodej, apod).

4) Posílat slevový kupón v newsletteru? A jaká by měla být jeho výše?

Otázkou, jestli v newsletteru posílat slevový kupón nebo ne se zabýváme delší dobu. Kupón na slevu je motivací nakoupit Vaše zajímavé zboží. Problém je, pokud zákazníkovi pošlete několik newsletterů s kupónem a poté jeden bez kupónu, dá se očekávat, že efekt takového newsletteru nebude dobrý. Zákazníci si na slevu zvyknou a budou ji vždy očekávat.
Proto pokud zahájíte používání kupónu v newsletteru, měli byste to držet ideálně stále. Berte to jako „odměnu“ pro Vaše zákazníky, že  jsou součástí Vašeho newsletteru.
Pokud máte marží na zboží třeba 50%, tak tu 10% slevu si můžete dovolit poskytovat „permantně“ v každém newsletteru.
Pokud ovšem prodáváte dražší zboží, kde máte marži v řádu jednotek %, vyplatí se spíše využít pevnou slevu, například „100 Kč na příští nákup“ apod.
Doprava zdarma je také jednou z možností, která zákazníky naláká, zejména v kombinaci se slevou je to velký trhák, pokud o Vaše zboží stojí, jistě si ho zakoupí v kombinaci se slevou a dopravou zdarma.

5) Obsah newsletteru

Toto je ta nejdůležitější část -> Obsah… Newsletter musí být určen na kvalitu, nikoliv kvantitu. Vyhrajte si s tím.
A) – Gramatické chyby, překlepy v textu nejsou zrovna ideálním startem pro budování důvěry a zájmu zákazníka. Váš e-mail musí být vždy správně po gramatické stránce.

B) – Newsletter nesmí být moc dlouhý. Raději krátký newsletter, kde jasně zákazníkům sdělíte to, co chcete. Např. že máte výprodej na vybrané zboží ve výši 30% a proklik do zmíněné kategorie na Vašem eshopu.

C) – Nezapomeňte na obrázek/obrázky, zvolte nejlepší produkty z Vaší nabídky, kterých se newsletter týká, abyste zákazníka hned zaujali. Prodáváte nějaké skvělé oblečení, které Váš zákazník musí mít? Ukažte mu, o co přichází a co by si měl koupit. Ideální, pokud můžete Vaše zboží spojit s nějakým zvířátkem (pes/kočka) – milovníků zvířat je mnoho a pokud budete mít fotku modela ve Vaší skvělé mikině, který drží psa, u pejskařů si jiště šplhnete!

D) – Personalizované oslovení je dnes stále skvělá věc. Uznejte, že „Dobrý den, Petře“ v newsletteru zákazníka zaujme více, než typické „Dobrý den“, či e-mail bez jakékoliv personifikace. Smartmailer.cz samozřejmě umí skloňovat křestní jména, takže tuto funkcionalitu jistě rádi využijete.

E) – Grafika newsletteru je také důležitá. Nikde ale není psáno, že i čistý text s obrázkem nemůže mít úspěch. Můžete si vybrat z nabídky našich e-mail šablon v rámci smartmailer.cz zdarma nebo si vytvořit svou šablonu sami a to buďto díky našemu editoru a nebo přímo čisté HTML, pokud ovládáte, či pokud Vám Váš grafik/kodér toto řešení dodá.

F) – Nezapomeňte vložit Vaše logo hned na začátek e-mailu -> budujete značku

G) – Titulek (předmět) e-mailu je taky naprostý základ, který rozhodne o tom, jestli si Váš zákazník e-mail otevře, či nikoliv. Pokud o Vašem e-shopu ví, neuškodí ihned na začátek titulku uvést název Vašeho e-shopu. Pokud jste eshop abc.cz a máte zrovna výprodej akci na džíny, mohl by předmět e-mailu vypadat například takto „abc.cz | Džíny – sleva 30%“ – titulek je stručný, ale obsahuje vše potřebné. Tedy název Vašeho webu, jakého sortimentu se to týká a výše slevy. Titulky můžete psát klidně delší, ale čím kratší bude, tím je větší šance, že si zákazník přečte ty základní informace, které jsou pro něj podstatné.

H) – To důležité dejte na začátek e-mailu, jen tak zajistíte, že si zákazník to podstatné přečte/prohlédne -> tento tip by tedy měl být „správně“ jako bod A, nikoliv H, ale co už 🙂

I) – Otestujte si Váš e-mail před odesláním zákazníkovi.

Využijte náš smartmailer.cz a díky kvalitně navrženému newsletteru pojďte zvýšit Vaše prodeje!

4 komentáře. Nechte nové

  • ESITO CZ s.r.o.
    25. 8. 2022 08:02

    Dobrý den,
    s touto firmou spolupracujeme již řadu let. SmartMailera máme již několik měsíců. Tedy si dovolím napsat tento komentář: Jako vždy se nám dostalo skvělé podpory nejen při instalaci, nastavení, ale i při rozbíhání kampaní. Navíc ho stále vylepšují a od 1.10. se bude SmartMailer sám starat o odhlášky/nedoručené/spam. Na to se moc těšíme. Pro nás je toto řešení perfektní – nic složitého a přitom je velmi efektivní. Děkujeme!

  • Dobrý den, nástroj vypadá zajímavě. Chci se zeptat, jaké možnosti pokročilé segmentace nabízí? Umí oslovení v 5. pádě křestního jména? Děkuji

  • Hezký den, ano, jistě 🙂

    Oslovení v pátém pádě umí (je to nastavitelné v šabloně, jestli se má skloňovat jméno nebo nemá). Nástroj si můžete zdarma na 30 dní klidně vyzkoušet 🙂

    Případně veškeré info je na https://blog.smartmailer.cz/

    Respektive kompletním video tutoriálu od A do Z 🙂
    https://www.youtube.com/watch?v=kIZT-BjDIww&list=PLddMHYHWzfDH_PSwY8m6RSzaD_DrgBh2I&ab_channel=OpenServiscz

    Kdyby něco nebylo jasné, klidně napište na [email protected]

    Děkujeme.

  • Na Smartmailer jsem přešel ze služby Ecomail. Z počátku mi tam chyběly některé funkce, na které jsem byl z Ecomailu zvyklý. Ty postupně přibývají, takže za mě spokojenost. Ještě bych možná uvítal náhled a úpravu emailu při vkládání do čisté html šablony, ale jinak v pořádku. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Prosím, vyplňte toto pole.
Prosím, vyplňte toto pole.
Zadejte prosím platnou e-mailovou adresu.
Chcete-li pokračovat, musíte souhlasit s podmínkami