Pokud z Vašeho e-shopu odešlete e-mail a zákazníkovi nepřijde „ihned“, ale až po několik minutách (nejčastěji 15 minut), zřejmě se jedná se o tzv. „greylisting“ na straně zákazníka (respektive zákazníkova e-mailu).
S tímto nejde nic dělat, většinou se může jednat o minoritní potíže u „neznámých“ mail serverů na které moc pošty nechodí a ještě se tedy „greylisting“ nenaučil považovat e-maily z Vašeho e-shopu za validní.
Jako „známé“ mail servery považujeme např. gmail.com, seznam.cz apod.
Greylisting je již po mnoho let součástí základní obrany proti spamu, funguje tak, že pokud nerozezná odesílatele e-mailu (Vás), Váš e-mail dočasně odloží a vyhodnocuje, jestli se nejedná o spam mnoha metrikami. Po uplynulé době (individuální dle nastavení) Váš e-mail „povolí“ a nechá doručit.
Pokud tedy Vaše e-maily nejsou doručeny ihned, ale až později, zřejmě zaúřadoval greylisting a nemusíte se kvůli tomu zneklidňovat, je to pouze dočasné např. při změně IP adresy, domény, apod.
Bližší info o Greylistingu na Wiki:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Greylisting